GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKanadyjski debiut rosyjskiego pianisty w Toronto
Strona 4 z 4
Grał z pełną swobodą i energią, dbając o pełną gamę nastrojów. W ostatnim utworze programu Totentanz (Taniec śmierci) Masleev wszedł na wyżyny techniki pianistycznej, unosząc ją do olimpijskiego limitu. Jest to jeden z najtrudniejszych utworów na fortepian i stanowi cykl dwudziestu wariacji, których tematem jest sekwencja z chorału gregoriańskiego skomponowanego do słów Dies irae.
Wymaga najwyższego zrozumienia logicznej ciągłości wariantów tematycznych oraz nieludzkiej techniki. Masleev atakował klawiaturę fortepianu z wściekłą, karkołomną brawurą, grając z zawrotną, wręcz atletyczną szybkością. Wydawało się, że nawet fortepian był zaskoczony taką techniką. Entuzjastyczna widownia (w kuluarach przeważał język rosyjski) zgotowała młodemu pianiście długotrwałą owację na stojąco. Słuchacze zostali nagrodzeni dwoma bisami, w tym utworem Bałałajka, melodia ludowa na fortepian. Był to niezapomniany i zarazem historyczny wieczór w Toronto. Kazik Jędrzęjczak |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |