GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Jerozolima” Verdiego w Opéra Royal de Wallonie w Liège
Strona 4 z 5
Pod jej batutą dokładnie słychać zróżnicowane plany dźwiękowe, rozległą paletę barw, zaskakujące detale muzyczne i orkiestrowe smaczki, bezbłędnie uwydatniane przez oczarowaną mistrzostwem Włoszki Orchestre de l’Opéra Royal de Wallonie. Spójnością brzmienia uwagę przykuwa również miejscowy chór, pracujący na co dzień pod kierunkiem Pierre’a Iodice’a, porywający scenicznym zaangażowaniem, które jednak zbyt często wpływa na rytmiczne nierówności i ryzykowne rozluźnianie kontaktu wzrokowego z bardzo przecież precyzyjną dyrygentką.
Tego problemu na szczęście nie ma wyśmienita obsada solistów, bez zarzutu odnajdująca się w stylu Verdiego, świetnie ze sobą współpracująca i w pełni oddana tej szczególnej misji rehabilitacji zbyt długo niesprawiedliwie ocenianej opery.
Marc Laho w roli Gastona, wicehrabiego Béarn, imponuje idealną dykcją, swobodnie atakowaną górą skali i wrażliwym frazowaniem, a wcielająca się w postać zakochanej w nim Heleny, córki Hrabiego Tuluzy, kubańsko-amerykańska sopranistka Elaine Alvarez porywa niemal nieograniczonym wolumenem perfekcyjnie wyszkolonego i ekspresyjnego głosu. Gorące owacje publiczności przypadają w udziale włoskiemu basowi Roberto Scanduzziemu - po raz pierwszy występującemu w Liège - w roli działającego pod wpływem gniewu i zazdrości Rogera, brata Hrabiego Tuluzy, pałającego kazirodczą namiętnością do własnej bratanicy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |