GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościÉljen Bartók Béla!
Strona 2 z 3
Jest to dosyć ascetyczne opracowanie folklorystycznego materiału źródłowego, odpowiednio przetworzonego poprzez fakturalną złożoność. Rozbudowane solo skrzypcowe w trzeciej części ukazało od najlepszej strony umiejętności koncertmistrza zespołu – Macieja Lulka. Trochę już odzwyczailiśmy się od Bacha granego na współczesnych instrumentach.
Poza tym francuski skrzypek David Grimal narzucił zdecydowanie zobiektywizowaną interpretację, w której pozbawiony większego zróżnicowania kolorystycznego tembr solowego instrumentu służyć miał głównie wyrazistemu zarysowaniu aspektu konstrukcyjnego Koncertu skrzypcowego a-moll BWV 1041. Odwołując się do aforyzmu Leibniza, że muzyka to „nieuświadomione zadanie matematyczne, przy którym umysł nie zdaje sobie sprawy, że rachuje”, niestety, tego wieczora odnosiło się wrażenie, tym razem ujmując rzecz słowami Mickiewicza, „zawiłego zrównania rachunku”.
Łotewskiego kompozytora Pēterisa Vasksa melomani znają przede wszystkim z popularnej miniatury „Dolcissimo”, chętnie granej i nuconej na bis przez wiolonczelistów, a zwłaszcza Sol Gabettę. Tym razem wysłuchaliśmy polskiego prawykonania jego Koncertu skrzypcowego „Dalekie światło”, napisanego dla Gidona Kremera i jego Kremeraty Baltiki. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |