GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWojenna „Moc przeznaczenia” w Bytomiu
Strona 5 z 5
Pełną wdzięku i temperamentu Cyganką Preziosillą była Anna Borucka znakomicie ubarwiająca sceny zbiorowe z wojskiem. Kamil Zdebel z pełnym powodzeniem zaśpiewał partię Brata Melitone. Jednak największe wrażenie pozostawiła kreacja Mariusza Godlewskiego, który z partii mściwego Don Carlosa, będącego ucieleśnieniem zemsty za wszelką cenę, zrobił prawdziwy majstersztyk wokalno-aktorski.
Zachwycał elegancją prowadzenia frazy wokalną swobodą i umiejętnością operowania barwą głosu o szlachetnym brzmieniu. Wielkie wrażenie pozostawiła świetnie zaśpiewana aria Urna fatale w III akcie opery, podobnie jak pełen dramatycznych uniesień duet z Alwarem (Maciej Komandera) Ne gustare m’e dato w ostatnim akcie. Pozostali wykonawcy dzielnie im dotrzymują kroku, tworząc wyraziste kreacje swoich partii. Na osobne słowa uznania zasłużyły chóry dobrze przygotowane przez Krystynę Krzyżanowską-Łobodę.
Nad całością od dyrygenckiego pulpitu czuwał Jakub Kontz, który prowadził przedstawienie z werwą, pasją i precyzją. Muzyka pod jego batutą miała właściwy Verdiemu dramatyczny rozmach i dynamikę, a rządzący się własnymi prawami motyw losu, pesymizmu i przeznaczenia prowadzony był z wyobraźnią i wyczuciem.A jednak w kilku miejscach, kiedy dochodzi do głosu liryka, chciałoby się usłyszeć więcej finezji w brzmieniu poszczególnych grup instrumentów. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |