GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWojenna „Moc przeznaczenia” w Bytomiu
Strona 4 z 5
Co prawda użyta symbolika nie zawsze jest w pełni czytelna, a kilka pomysłów nie bardzo przypadło mi do gustu, to przyznaję dynamiczne sceny zbiorowe pozostawiają bardzo korzystne wrażenie. Podobnie konsekwencja realizowania inscenizacyjnych założeń oraz udana oprawa scenograficzna (też autorstwa Tomasza Koniny) i prowadzone z wyczuciem światła umiejętnie budujące klimat inscenizacji.
W wyrównanej obsadzie, w której każda partia i epizod zyskały dobrego wykonawcę, na czoło wysunął się wspaniały kwartet tworzony przez Ewę Biegas (Leonora di Vargas), Annę Borucka (Preziosilla), Aleksandra Teligę w podwójnej roli Markiza Calatavary i Ojca Gwardiana oraz Mariusza Godlewskiego w roli Don Carlosa, brata Leonory.
Ewa Biegas w partii Leonory prezentuje nie tylko wszystkie walory swojego nieprzeciętnego głosu, ale też umiejętność budowania kreacji środkami wokalnymi. Jej głos nawet w scenach o dużym natężeniu dramatycznym nie traci nic ze swojego blasku i bez trudu góruje nad pozostałymi wykonawcami. Znakomitym Ojcem Gwardianem był Aleksander Teliga, który zaśpiewał również partię Markiza. Ujmował – jak zawsze – pięknie prowadzoną frazę, imponując przy tym znakomitym brzmieniem nośnego i potężnego głosu oraz majestatyczną postawą. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |