GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Traviata” z wyprzedaży, albo w cieniu zegara śmierci
Strona 6 z 6
Rolę bezwzględnego ojca Alfreda zagrał Thomas Hampson. Jego baryton nie do końca już wydaje się być posłusznym instrumentem, niekiedy więc wkradają się pewne zachwiania intonacyjne, co śpiewak ten pokrywa dzięki posiadanemu doświadczeniu, a nawet rutynie. Zarazem jednak dość banalna i opuszczana zazwyczaj cabaletta No, non udrai rimproveri nabrała w jego interpretacji głębszych znamion muzycznych. Pewne zastrzeżenia można było natomiast odnieść do wyrazu scenicznego, polegającego czasem po prostu na strojeniu groźnych min, kiedy indziej jednak ujmującego powściągliwością i unikaniem zbyt wyrazistych środków aktorskich.
Inwencja melodyczna Verdiego nie zawsze była najszlachetniejszej próby i wystarczająco wyszukana. Niekiedy grzeszyła po prostu banalnością, by nie rzec swoistą katarynkowatością, szczególnie w odniesieniu do akompaniamentu. Do dyrygenta zatem należy stonowanie tego rodzaju jaskrawości, z czego Nicola Luisotti, prowadzący spektakl w Metropolitan Opera, w pełni się wywiązał, eksponując zarazem bardziej subtelne rozwiązania instrumentacyjne, kiedy do głosu dochodzą solowe ustępy, na przykład oboju towarzyszącego w arii Alfreda. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |