opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 sierpień 2017       


Wydarzenia

  • Papiez 131-123.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Turandot 23-313.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

40 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Traviata” z wyprzedaży, albo w cieniu zegara śmierci

Tak jak to było w scenie pojedynku Hamleta i Laertesa w przedstawieniu Jurija Lubimowa na Tagance, na dodatek zaopatrzonych w krótkie kordy, tak więc zamiast mniej lub bardziej nieudolnego dosłownego starcia fizycznego, kolejne jego fazy sugerowała seria blekautów. Pod względem wokalnym na pierwszy plan wysunął się Michael Fabiano. W odniesieniu do jego Alfreda można snuć rozważania, na ile zachowuje aktualność stwierdzenie Alessandra Baricco, że nie jest on postacią, lecz tenorem.

Traviata,MET 5

Niewątpliwie Fabiano tworzy jego wizerunek przede wszystkim za pomocą głosu, który w jego przypadku nie sprawia wrażenia sztucznie ustawionego. Brzmi mocno i pewnie w obrębie całej tessytury tej partii, a zarazem poddaje się plastycznemu operowaniu w zakresie dynamiki, urzekając przy tym płynnym prowadzeniem frazy.

Traviata,MET 6

Bardziej miękko w lirycznych ustępach pierwszego duetu z Violettą Un di', felice, eterea, zyskując na sile, a przy tym nie tracąc jasnego zabarwienia w kawatynie De' miei bollenti spiritii cabaletcie O mio rimorso! O infamia, z precyzyjnie zaintonowanym i wybrzmiewającym w fermacie c². Z kolei w ansamblu zamykającym drugi akt dało znać o sobie subtelne sfilowanie, czyli efekt ściszenia dźwięku, a w ostatnim duecie z Violettą Null'uomo o demone, angelo mio zastosowanie miał śpiew mezza voce, choć niektóre wysokie tony nie posiadały tym razem wcześniejszej niezawodności. A zatem Fabiano wydaje się być z dawna wyczekiwanym tenorem z prawdziwego zdarzenia, a nie głosem tenoropodobnym jak to często bywa, obsadzanym z powodu braku wykonawców posiadających ku temu należyte warunki. Poza tym młodzieńcza powierzchowność artysty czyni wiarygodnym ujęcie jego związku z Violettą jako dlań inicjacyjnego z wszystkimi tego psychologicznymi konsekwencjami.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART