GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Vincenzo Bellinim (10)
Strona 8 z 8
Inscenizację wznowiono w 1847 roku. Drugi raz wystawiono to dzieło w stołecznym Teatrze Wielkim dopiero 26 stycznia 1991 roku. Główne partie śpiewały Zdzisława Donat (Julia) i Maria Olkisz (Romeo) kierownictwo muzyczne Andrzej Straszyński. 13 lutego 1999 roku wystawiono Capuleti e i Montecchi w Operze Krakowskiej pod dyrekcją cenionego australijskiego dyrygenta Richarda Bonynga, prywatnie męża Joan Sutherland.
Główne partie powierzono Annie Karasińskiej (Julia) i Bożenie Zawiślak-Dolny (Romeo). Reżyserował Wojciech Adamczyk. Nieco uboższą historię mają na naszych scenach Purytanie. Pierwszy raz wystawiono operę na scenie Opery Warszawskiej w 1852 roku. Drugi raz, już w polskiej wersji językowej (tłumaczenie Jana Chęcińskiego), ale w inscenizacji z 1852 roku, pojawili się Purytanie w 1860 roku. Trzecia inscenizacja ujrzała światła scenicznej rampy dopiero 27 kwietnia 2002 roku, kiedy wystawiono Purytanów w Teatrze Wielkim w Łodzi. Główne partie śpiewali Joanna Woś (Elwira) i Georgio Casciarri (Lord Artur Talbot) oraz Piotr Miciński (Sir Valton). Dyrygował Tadeusz Kozłowski, reżyseria Gray Veredon. Jak dotychczas nie wystawiono na naszych scenach ani Pirata, ani Beatrice di Tenda, nie mieliśmy też okazji poznania oper La Straniera i Zaira. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |