GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Vincenzo Bellinim (6)
Strona 9 z 11
Oczywiście w nowej wersji Bellini zmienił nieco fakturę muzyczną i linię wokalną. Jak podają muzykolodzy Bellini „pożyczył” sobie z Zairy dziesięć fragmentów, żadnego jednak nie cytując „in crudo”.
Ciekawym przykładem tych zabiegów jest temat końcowej arii Deh! tu, bell’amina śpiewanej przez Romea przy grobie Julii. Dokładnie taka sama melodia w wersji oryginalnej wyrażała radość Zairy z powodu jej przyszłego mariażu z sułtanem Orosmane. (Wiktor A. Brégy). W pełni oryginalna jest uwertura skomponowana tylko dla tego dzieła. Mimo wszystko muzyka tej opery zapowiada, pod wieloma względami Normę, która uchodzi za szczytowe osiągnięcie w twórczości Belliniego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |