GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Vincenzo Bellinim (6)
Strona 8 z 11
Gdy jednak takie się znajdą to dopiero muzyka Belliniego nabiera w pełni dramatycznego charakteru, a postaci Romea i Julii stają się pełnowymiarowymi bohaterami.
Bellini mając niewiele czasu do tworzenia muzyki sięgnął (co zdarzyło mu się pierwszy – i bodaj jedyny – raz) do oper wcześniej skomponowanych i przeniósł do nowej partytury (poddając je rewizji i przeróbkom) fragmenty muzyczne z młodzieńczej opery Adelson e Salvini oraz w znacznie większym wymiarze do skomponowanej w 1829 roku dla Teatro Ducale w Parmie Zairy, której prapremiera sukcesem Belliniego nie była.Dowodzi tego już początek pierwszego aktu, gdzie pierwsze pojawienie się Julii zostało przeniesione z Adelson e Salvini. Przykładem kolejnych zapożyczeń jest duet Tace il fragor, w finale I aktu śpiewają go Giulietta i Romeo, a który w Zairze śpiewają, jako protagoniści tercetu, Zaira i Nerestan. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |