GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Vincenzo Bellinim (5)
Strona 10 z 14
Jednak bardziej wyraziście zaznacza swoją obecność od pięknego duetu Sai com’arde in petto mio, który śpiewa z Georgio na początku drugiej sceny I aktu. Drugą wielką chwilą Elviry jest wspaniała aria Son vergin testa, w której, oglądając welon podarowany jej przez Artura, cieszy się z mającego odbyć się ślubu.
Pierwszy akt kończy Elvira pierwszą sceną utraty zmysłów, co następuje po wiadomości, że ukochany Artur uciekł właśnie z zamku z inną kobietą. Akt drugi to przede wszystkim wspaniała Qui la voce, aria obłąkanej Elviry, która w stryju rozpoznaje Artura i prosi go by poprowadził ją do ołtarza. Scenę obłędu zamyka równie wspaniała cabaletta Vien diletto, é In ciel la luna (Pójdź kochanku, księżyc świeci). Choć sopran jest bez wątpienia główną postacią tego dramatu, to jednak Purytanie pozostają operą skomponowaną zdecydowanie dla tenora, przed którym stawia Bellini jeszcze wyższe wymagania. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |