GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Vincenzo Bellinim (5)
Strona 8 z 14
Sumując można powiedzieć, że po raz pierwszy (niestety, zarazem ostatni!) w dziele Belliniego orkiestra nabiera tak wyraźnie pierwszorzędnego znaczenia tworząc i dopełniając klimat. Na dodatek większość numerów solowych wpisał kompozytor w sceny zbiorowe co jeszcze bardziej podnosi ich dramatyczną wymowę i głębię.
Tę mają również sceny ansamblowe od kwartetu A te, o cara amor talora z I aktu poczynając. Jednak, jak to miał Bellini w zwyczaju, decydującą rolę przypisał partiom wokalnym czterech głównych ról. Oczywiście najbardziej eksponowaną ma Elvira, która musi zaprezentować nie tylko wspaniały głos, koloraturową technikę ze swobodną „górą”, ale również ogrom ekspresji niezbędnej w rozbudowanych scenach utraty zmysłów. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |