GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Vincenzo Bellinim (4)
Strona 9 z 10
Mamy też rejestrację „live” z nowojorskiej MET z Renée Fleming z 2003 roku. Muzycznie dowodzi Pirat konsekwentnego rozwoju muzycznego talentu Belliniego, który zaczyna dbać o prawdziwość emocji w swojej muzyce, a bohaterom nadaje wymiar postaci z „krwi i kości”. Nadal jednak linia wokalna ma absolutne pierwszeństwo przed orkiestrą.
Służy temu między innymi prostota środków instrumentalnych, które pozwalają na wyprowadzanie linii wokalnej jako najważniejszego środka wyrazu artystycznego.Co prawda sporo jeszcze dzieli Pirata od Purytanów, szczególnie w zakresie instrumentacji, ale już słyszy się zmiany w wykorzystaniu głosu jako podstawowego nośnika emocji dramatis personae. Koloratura w znacznie mniejszym wymiarze jest sztuką dla sztuki, pojawia się tam gdzie uzasadnia ją dramaturgia, służy również pogłębieniu – i dopełnieniu – dramatu głównej bohaterki. W przypadku Imogeny płynność legato, precyzja koloraturowych pasaży musi iść w parze z dobrze wyważoną dynamiką i subtelnie brzmiącymi pianami. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |