GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Vincenzo Bellinim (3)
Strona 10 z 12
Scenografia była dziełem Antonio Sacchetiego. Pierwszą polską Aminą były Paulina Rivoli, po niej Ludwika Rywacka. Partią Elvina debiutował na scenie w 1841 roku Leopold Matuszyński, z czasem jeden z czołowych tenorów Opery Warszawskiej. 11 stycznia 1858 roku prezentowano fragmenty II aktu przy okazji wizyty w Warszawie Pauliny Viardot-Garcii.
Kolejne przedstawienia odnotowano w 1860 roku. Inscenizację z 1840 roku wznowiono od stycznia 1871 do 28 października 1874 roku. Kolejne przedstawienia tej inscenizacji odnotowano w kwietniu 1880 roku i maju 1897 roku. Wśród wielu wykonawczyń partii Aminy jaśnieje, niczym rodowy klejnot, nazwisko Marceliny Sembrich-Kochańskiej, która śpiewała tę partię w 1886 roku. Drugą inscenizację Lunatyczki mogli warszawscy melomani obejrzeć dopiero w lutym 1996 roku podczas gościnnych występów weneckiego Teatro La Fenice. Główne partie śpiewali wówczas Giusy Devinu i Marcello Alvarez. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |