GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Vincenzo Bellinim (2)
Strona 13 z 13
Wejście Polliona jest okazją do przejścia tego duetu w trzyczęściowy pełen niespotykanej dynamiki tercet Ah,non tremare – Oh! Di dual się tu vittima – Vanne, si. Równie piękny jest duet Adalgisy i Polliona Va’crudel.
Z wyszukaną melodyką i instrumentacją spotykamy się w finałowej scenie II aktu, gdzie Bellini misternie splótł i nałożył na siebie arie głównych bohaterów (duet In mia man) i potężnych chórów. To właśnie w tych potężnych scenach zbiorowych potrafił Bellini wytworzyć narastające z minuty na minutę napięcie dramatyczne urzekające siłą muzycznego wyrazu i wznoszące się ponad liryzm wielu arii solowych. Wszystko to jednak podporządkowane zostało dramaturgii rozwijającej się akcji zmierzającej do tragicznego finału. Jego kulminacją jest aria Normy Qual cor tradisti (Złamałeś serce) przechodząca w duet w Pollionem, który oświadcza, że pokochał ją od nowa. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |