GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBliźniacze alegorie
Strona 2 z 3
Niewprawne oko być może nie dostrzegłoby różnic pomiędzy obrazami Agaty i Martyny, pomogłaby tylko krótka charakterystyka w folderze – Agata maluje obrazy podłużne, farba kładziona jest grubszą warstwą a dominują kolory turkusowe, czerwone, niebieskie i złote. Postacie często ukazywane są od tyłu i nierzadko pod wodą.
Martyna maluje cieńszymi warstwami, a jej postacie są bardziej kontrastowe, nierzadko obwiedzione konturami. Przy głębszej analizie dostrzeżemy jednak większe różnice przy podejmowaniu podobnych, a nawet pokrewnych zadań artystycznych. Obie artystki tłumaczą swoje artystyczne tropy alegoriami ludzkich emocji, jednak do oddania na płótnie takich wyobrażeń dochodzą w różny sposób. Agata Buczek swobodniej puszcza wodze wyobraźni i wykracza poza standardowy katalog skojarzeń dla tematów nierzadko dość skomplikowanych. Jak np. oddać w obrazie ideę „to, co w nas dobre”, jak pokazać na jednej pracy świadomość i podświadomość? |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |