GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Armida” Rossiniego w Opéra de Montpellier
Strona 5 z 5
Czarodziejski ogród symbolizuje zawieszony w głębi sceny i wypełniony dość kiczowatymi malunkami tiul, Królestwo Miłości z drugiego aktu zostaje przywołane jedynie za pomocą spuszczanej z góry na linach kanapy, natomiast lubieżne nimfy są powabnymi i niewinnymi - co sugerują białe suknie – dziewczętami.
Miłosne zbliżenie pomiędzy Armidą i Rinaldem jest symbolizowane w staroświeckim stylu, który wywołuje na widowni wyraźne rozbawienie. Oto bowiem kochankowie ukazują się w środku wielkiej ramy do obrazu, otoczonej wdzięcznie się prezentującymi dziewczętami, którym towarzyszy dwóch roznegliżowanych efebów.
Ponadto ta nieprzekonująca realizacja razi niezbyt atrakcyjnym pod względem estetycznym oświetleniem oraz, co gorsze, brakiem choćby zarysu sensownie przemyślanej gry aktorskiej, ograniczającej się głównie do konwencjonalnych póz operowych. Powtórzmy zatem raz jeszcze: jeśli to pokazane w Montpellier przedstawienie zapisze się w pamięci widzów, to z pewnością przede wszystkim ze względu na porywające kreacje wokalne głównych protagonistów. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |