GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Armida” Rossiniego w Opéra de Montpellier
Strona 3 z 5
Entuzjazm publiczności wznieca również występ włoskiego tenora Enea Scali, śpiewającego partię rycerza Rinaldo, który fantastyczne warunki techniczne łączy z wrażliwym frazowaniem i bezbłędnym wyczuciem stylu. I choć pozostała czwórka tenorów nie wzbudza większych zastrzeżeń, to nie są oni jednak w stanie wspiąć się na wyżyny wokalne tej dwójki obsadzonych w głównych rolach artystów.
Nie zawsze satysfakcjonująco prezentuje się tutejszy chór, któremu brakuje nieraz spójności brzmienia i precyzji w kolejnych wejściach, co może być rezultatem nadmiernego koncentrowania się na dość skomplikowanej akcji scenicznej.
Stojący na czele Orchestre national Montpellier Occitanie włoski dyrygent Michele Gamba prowadzi całe przedstawienie dynamicznie i z dużym zaangażowaniem, dbając nieustannie o uwydatnianie zawartego w tej partyturze urokliwego malarstwa dźwiękowego. Jedynym, ale niestety dość poważnym, mankamentem jego interpretacji jest dopuszczanie do nadmiernego narastania wolumenu dźwiękowego, co powoduje, że gra orkiestry niejednokrotnie „przykrywa” interwencje solistów, co często zmusza ich do forsowania głosów. Pozornie oryginalna wizja francuskiej reżyserki Mariame Clément grzeszy niejednokrotnie brakiem transparentności, a w niektórych momentach pozostaje wręcz niezrozumiała. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |