GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Vincenzo Bellinim (1)
Strona 8 z 10
Sądzę, że skalę trudności z jakimi przychodzi się zmierzyć wykonawcy ról w operach Belliniego najpełniej określiła sławna Lili Lehman, która zwykła mawiać, „Wolę zaśpiewać trzy wagnerowskie Brunhildy niż jedną Normę”. A jednak w czasach nam bliższych pojawiło się kilka śpiewaczek z pełnym powodzeniem wykonujących belliniowskie partie. Należały do tego grona Maria Callas, niezapomniana Norma, Imogena oraz Amina, Joan Sutherland ceniona za wybitne kreacje partii Aminy, Elwiry, podobnie jak Edita Gruberowa odnosząca sukcesy w tych samych partiach. Jednak za największą współczesną primadonnę w operach Belliniego należy uznać Montserrat Caballé, która wcieliła się w większość belliniowskich partii.
Po sukcesach prapremier Lunatyczki i Normy przygotowanych w 1831 roku w La Scali w Mediolanie, które ugruntowały sławę Belliniego kompozytor wyjechał najpierw w 1833 roku do Londynu, gdzie w King’s Theatre wystawione zostały z wielkim sukcesem trzy jego opery Pirat, Norma oraz I Capuleti e i Montecchi. Miesiąc później w Drury Lane Theatre wystawiono entuzjastycznie przyjętą Lunatyczkę z udziałem Marii Malibran, która była również znakomitą odtwórczynią partii Normy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |