GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Vincenzo Bellinim (1)
Strona 3 z 10
Kilka miesięcy wcześniej – 6 marca 1831 roku, również w Mediolanie, ale nie w La Scali, lecz na scenie Teatro Carcano miała miejsce prapremiera dwuaktowej opery La Sonnambula (Lunatyczka). Wszystkie trzy prapremiery przyniosły młodemu kompozytorowi uznanie nie tylko wymagającej mediolańskiej publiczności, ale również krytyków.
Współpraca z Romanim rozpoczęta Piratem zaowocowała kolejnymi pięcioma operami pisanymi w latach 1827-1833. Były to: Zaira, I Capuleti e i Montecchi, Lunatyczka, Norma i Beatrice di Tenda. Premiera tej ostatniej skomponowanej w 1833 roku na zamówienie Teatro La Fenice w Wenecji zakończyła się klęską i okazała ostatnią jaką stworzył duet Bellini-Romani. Panowie oskarżali się nawzajem o klęskę tej opery. Tak naprawdę to obaj mieli rację, Bellini nie popisał się inwencją melodyczną, a Romani literackim kunsztem i wyobraźnią. Po głośnych sukcesach Pirata, Normy, Lunatyczki i I Capuleti e i Montecchi w 1832 roku ruszył Bellini w długą, bo trwająca niemal rok, podróż po Włoszech, wszędzie witano go niczym udzielnego księcia. Oczywiście najgorętsze powitanie przygotowali mu mieszkańcy jego rodzinnej Katanii na Sycylii. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |