GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRusałka Rusałce Równa
Strona 3 z 5
W bydgoskiej interpretacji miała ona wszelkie cechy łagodnej i romantycznej kantyleny. W całej obsadzie Metropolitan najwyraźniej zwycięża tendencja, że głosy muszą brzmieć silnie, jędrnie i bezbłędnie intonować. Ta zasada odnosi się nie tylko do Rusałki, ale także Księcia – Brandona Jovanovicha, którego tenor jest mało liryczny, raczej bohaterski.
Piękniejszym w barwie głosem dysponuje nasz Tadeusz Szlenkier, a jego zewnętrzne cechy bliższe są wyobrażeniu zakochanego księcia z baśni. Dwie bardzo charakterystyczne, choć zdecydowanie odmienne kreacje w roli Jeżybaby stworzyły Darina Gapicz w Bydgoszczy i Jamie Barton w Nowym Jorku. Na obie spogląda się i słucha ich z ogromną satysfakcją, bo są to wybitne popisy talentów scenicznych popartych dobrymi głosami operowymi.
Ciekawą rolę basową Wodnika także rozwiązano odmiennie w obu przedstawieniach. Z pewnością Amerykanin Eric Owens ma lepszy materiał głosowy od Jacka Greszty, który jednak radzi sobie znakomicie, mając co prawda mniej zadanych ćwiczeń aktorskich. Obca Księżna w Nowym Jorku (Katarina Dalayman) niczym specjalnym się nie wyróżnia, więc w sumie ustępuje nieco roznegliżowanej Katarzynie Nowak-Stańczyk z Bydgoszczy. Listę obsadową zamyka krotochwilny duet Leśniczego i Kuchcika, który w Metropolitan wypada nieco lepiej niż w Bydgoszczy, gdzie wcielili się w te role Pavlo Tolstoy i Victoria Vatutina. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |