GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościI Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Antoniny Campi w Lublinie przeszedł do historii (7-10 lutego 2017).
Strona 2 z 4
Konkursowe przesłuchania odbyły się w Sali Operowej (na ok. 1000 miejsc) nowego, bo rocznego zaledwie, intrygującego architektonicznie Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Wśród uczestników znaleźli się reprezentanci Polski oraz 12 innych państw: Łotwy, Litwy, Węgier, Ukrainy, Białorusi, Słowacji, Niemiec, Francji, Norwegii, Szwecji, Korei Południowej i Chin. Konkurs jest obiecujący, pierwszy, a już rzec można - prestiżowy, bo perfekcyjna organizacja pierwszej edycji konkursu, z udziałem wybitnych postaci życia muzycznego w roli jurorów, pianistów oraz świetnie przygotowanych młodych śpiewaków każe niecierpliwie wyczekiwać drugiej edycji, za dwa lata.
Ktoś zapyta kim jest patronka? To dobre pytanie. Najpierw kobieta, śpiewaczka, menedżerka kultury, Ewa Vesin wymyśliła konkurs, potem przekonała inną kobietę, wiceszefową Centrum Spotkania Kultur, Barbarę Wybacz, także menedżerkę kultury, że Lublin jest idealnym miejscem dla takiego wyjątkowego wydarzenia, bowiem inna kobieta przed ponad 200 laty współpisała historię tego miasta. To oczywiście duży skrót, bo machiną zarządzał znakomity zespół Ewy Vesin z dyrektorem generalnym Konkursu, Mateuszem Wiśniewskim i Moniką Rokicką, kompetentnymi współtwórcami sukcesu. Na to wielkie muzyczne spotkanie pracowało wiele zaangażowanych osób. Zapomniana Antonina Campi z Miklaszewiczów była wybitną artystką, występującą na najlepszych scenach operowych Europy. Śpiewała w operach Giovanniego Paisiella i Antonia Salieriego, ale przede wszystkim w dziełach Wolfganga Amadeusza Mozarta, w których urzekała widzów m.in. jako Hrabina (Wesele Figara), Donna Anna (Don Giovanni), Konstancja (Uprowadzenie z seraju) i Królowa Nocy (Czarodziejski flet). Obywatelka Europy, ponoć znajoma samego Mozarta, której głosem miał się zachwycić i dla niej napisać jedną z arii di bravura. Znakomici, doświadczeni korepetytorzy operowi, pianiści – dr Justyna Skoczek z Wrocławia i Maciej Kozieł z Wiednia, również organista i śpiewak, towarzyszyli śpiewakom w ich konkursowych zmaganiach. Wspierali ich swoim kunsztem, wiedzą i tak po ludzku – sympatią w kolejnych etapach konkursu w Lublinie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |