GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościUroki francuskiego baroku
Strona 1 z 3
Christophe Rousset to, po Williamie Christie’m i Marcu Minkowskim, najwybitniejszy propagator francuskiej muzyki barokowej. Warto sięgnąć po jego nagrania dla wytwórni Aparte. W szczególności po dwie zapomniane opery Jeana-Baptiste’a Lully’ego: Bellérophon oraz Amadis. Do pierwszej, której prawykonanie odbyło się 31 stycznia 1679 r., libretto napisali Thomas Corneille i Bernard le Bovier de Fontenelle. Z kolei tragedia Amadis – początkowo zaprezentowana na deskach Opery Paryskiej 18 stycznia 1684 r. – została skomponowana do libretta Philippe’a Quinaulta. Nagrania zrealizowano w 2010 r. (Bellérophon) oraz 2013 r. (Amadis).
Interpretacje pod batutą Rousseta cechują się wyważonymi tempami, elegancją frazowania, ale też chłodem. Dyrygent jakby boi się otworzyć na słuchacza, by ująć go ciepłem (jak czyni to wspomniany Christie) albo energicznością (niczym Minkowski). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |