GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPolityczny łomot
Strona 3 z 4
W innej scenie słyszymy w zarysach słynną Habanerę z opery Carmen Bizeta, którą podśpiewuje sobie dosyć niechlujnie jedna z aktorek. A w trzecim akcie, gdy na scenę wkraczają uczestnicy Uniwersytetu Trzeciego Wieku grający rolę chóru portierów teatralnych, słyszymy popularną piosenkę wojskową Wojenko, wojenko... Widać więc, że muzyka odpowiednio dozowana jest teatrowi potrzebna i spełnia rolę podskórnego komentarza nierzadko lepiej niż długie monologi.
I właśnie długość obu przedstawień też jest cechą łączącą, niestety na minus. Pierwszy, trwający bez przerwy 2 pełne godziny jest co najmniej o 30 minut za długi. Realizatorzy najwyraźniej rozdymają i watują akcję niepotrzebnymi dygresjami.
W przypadku przedstawienia w Teatrze Studio, które trwa z dwiema przerwami aż 4 godziny, sprawa jest jeszcze bardziej oczywista. Tutaj można by bez szkody dla zwięzłości akcji skrócić spektakl o połowę. Publiczność „głosująca nogami” zostawia salę teatralną pod koniec w jednej trzeciej pustą. Czy trzeba lepszego argumentu? |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |