GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościAlicja w kieleckiej krainie tańca
Strona 2 z 4
Najkrócej można by opisać całą fabułę tego baletu tak: Alicja jest chora i ma wysoką temperaturę, a wtedy – jak wiemy – mogą się pojawić różnego rodzaju majaki. Tak też jest w tym przypadku, nad chorą Alicją pochyla się z troską zespół medyków, ale temperatura, mimo ich wysiłków stale rośnie, a w umyśle dziecka zaczynają się pojawiać fantastyczne obrazy.
W tym momencie rozpoczyna się wspaniały popis wyobraźni zespołu realizatorów przedstawienia. Najpierw pogoń za króliczkiem, później wizyta w magicznym pokoju, gdzie mała Ala staje się Alicją, z którą przenosimy się do zaczarowanego ogrodu, w którym oszałamia nas feeria barw, bogactwo roślin, kwiatów, kolorowych motyli, ważek i urokliwego zastępu stepujących stonóg.
Jest bajecznie kolorowo, a kolejne taneczne układy ujmują wyrazistością rytmiczną i dynamiką. Równie bogata, choć zupełnie inna w swoim charakterze jest II część przedstawienia. Tutaj dynamika idzie w parze atmosferą tajemniczego klimatu i nastroju. Nieco odrealnione duchy są zmotoryzowane i przemierzają scenę na mini segway’ach, Królowa Kier (Alicja Horwath-Maksymow) zachwyca wyrazistością tanecznych ewolucji, podobnie zresztą jak Różowa Pantera (Małgorzata Ziółkowska), a karciane wojsko dyscypliną realizowania marszowych układów. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |