GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCD – „Oberża pod dzikiem” i „Jeźdźcy ku morzu”
Strona 1 z 2
AT THE BOAR'S HEAD 20.Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, jaki odbył się w Warszawie w marcu 2016, pozostawił m.in. nagranie opery (a właściwie interludium muzycznego) Gustava Holsta „Oberża pod dzikiem”. Premiera warszawska była jednocześnie prapremierą światową tego utworu w jednym akcie. Było to wykonanie koncertowe (w pełnej wersji partytury). Gustav Holst (1874-1934) mówił, iż „opera ta napisała się sama, właściwie przypadkiem”.
Interesując się folklorem zauważył czytając szekspirowskiego „Henryka IV”, iż jedna z melodii pasuje do słów wyczytanych właśnie w utworze Szekspira. Czytając dalej stwierdził, że takich zbieżności jest więcej. Wybrał te, których bohaterem jest żołnierz samochwała Falstaff. I tak powstała ta omawiana opera. Jej treścią jest dialog Księcia z Falstaffem. Uogólniając „twórczość Holsta nie nosi znamion nowatorstwa, jest jednak przejawem wysoce indywidualnego podejścia do romantycznej spuścizny” (Zb. Zając, Encyklopedia Muzyczna, PWM). Wykonawcy, to Sinfonietta Warszawskiej Opery Kameralnej oraz soliści interpretatorzy głównych ról: samoański, urodzony w Nowej Zelandii baryton Jonathan Lemalu (Falstaff), angielski tenor Eric Barry (Książę), Amerykanka Kathleen Reveille, piękny mezzosopran (Dorota). Operę wypełnia właściwie dialog Księcia i Falstaffa. Całością dyryguje Łukasz Borowicz. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |