GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Zemsta nietoperza” Jana Straussa – szampańska premiera w Teatrze Wielkim w Poznaniu
Strona 2 z 3
Świetny pomysł, nie odciągający od właściwej akcji, ale poniekąd komentujący ją. Akt II to po prostu na obu piętrach bal, bo inaczej być nie może. Akt III (więzienny) też zaprojektowany został zgrabnie. Brawa dla scenografa i twórcy kostiumów.
Wiadomo, że operetka wiedeńska, a szczególnie „Zemsta nietoperza” to wyzwanie dla dyrygenta, który nie jest z Wiednia i nie ma we krwi tego specyficznego charme’u, który polega m.in. na umiejętności zawieszenia w pewnych momentach rytmu (trzeba to czuć), a w innych zastosowania właściwego, posuwistego legata. Otóż moim zdaniem Michał Klauza poradził sobie z tymi zadaniami znakomicie i miałem wrażenie, że jestem w Wiedniu.
Śpiewacy byli bez wyjątku na bardzo wysokim poziomie. I wokalnie i aktorsko. Gwiazdą absolutną była Roma Jakubowska-Handke jako Rozalinda w partii bardzo niewygodnie i stosunkowo wysoko napisanej przez kompozytora (czardasz w II akcie to zadanie równie karkołomne, chociaż tak odmienne, jak „Casta diva” Normy czy „Liebestod” Izoldy). Miała nie tylko niezawodne wszystkie dźwięki skali, ale także cudowne legato, a przy tym lekkość, błyskotliwość koloratur i niesamowity wdzięk w kształtowaniu fraz o wyjątkowej elastyczności. I co za aktorstwo! |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |