GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Holender tułacz” w Opera Vlaanderen w Antwerpii
Strona 3 z 6
Jej autorka, niemiecka reżyserka Tatjana Gürbaca, niejednokrotnie już była za swoje spektakle wyróżniana przez prestiżowe pismo muzyczne Opernwelt. Studiowała w berlińskiej Hochschule für Musik Hannsa Eislera, a następnie rozwijała swój artystyczny talent pod kierunkiem Ruth Berghaus i Petera Konwitschny’ego. W roku 2000 była finalistką konkursu Ring Award, na skutek czego powierzono jej wyreżyserowanie Turandot w Graz Opera. W kolejnych latach była angażowana przez teatry operowe w Berlinie, Wiedniu, Grazu, Lipsku, Düsseldorfie, Bremen, Nowosybirsku, a także między innymi przez Festpielhaus w Baden-Baden i Festiwal w Lucernie.
Od roku 2011 stoi na czele Opery w Mainz, w której również pokazywała własne inscenizacje. Jak zatem widać nie brakuje jej energii, zapału, znajomości repertuaru i doświadczenia. Jednak od samego początku trwania tego nowego przedstawienia Holendra tułacza pojawia się problem ze zrozumieniem głębszego wymiaru prezentowanej nam postaci.
W pierwszym akcie, kiedy ten legendarny bohater nawiązuje pierwszą rozmowę z powracającym na pokład swojego statku chciwym żeglarzem norweskim Dalandem i wprasza się do jego domu, żąda ręki jego córki Senty kusząc go widokiem kryjących skarby kufrów. Zgodnie z librettem są one wypełnione kosztownościami, wszakże w ujęciu reżyserki chodzi tutaj raczej o jakąś kolekcję większych lub mniejszych krzyży. Można zatem odnieść wrażenie, iż Holender jest nam tutaj przedstawiany jako rodzaj Mesjasza, którego nagłe pojawienie się może być związane z jakąś szczególną misją. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |