GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Nabucco” w Opéra Royal de Wallonie w Liège
Strona 6 z 6
Jeśli chodzi o inscenizację Stefano Mazzonisa di Pralafera to ogranicza się ona w zasadzie do nakreślenia historycznego fresku, miłego dla oka ze względu na walory plastyczne, zwłaszcza dzięki barwnym kostiumom i sprawnie prowadzonej reżyserii świetlnej.
Trudno natomiast mówić w tym przypadku o jakiejkolwiek próbie podjęcia pracy interpretacyjnej czy wniknięcia w warstwę dramaturgiczną opery, nie wspominając już o budowaniu złożonych relacji pomiędzy poszczególnymi protagonistami. Nie ma też tutaj choćby zarysu gry aktorskiej, sprowadzonej do banalnej gestykulacji i ustawiania się w odpowiednim miejscu na scenie. I tylko w przypadku Leo Nucciego mamy do czynienia z kreowaniem roli, co jest ewidentnie osobistą inicjatywą artysty, a nie częścią reżyserskiej wizji. I to ten dotkliwy brak inscenizacyjnej koncepcji stanowi o słabości nowej produkcji, na którą przecież widzowie od tak dawna oczekiwali. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |