GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości37. Festival d’Ambronay (czwarty weekend)
Strona 8 z 10
Jednak to utworzenie zespołu Concert Etrange pozwoliło mu wreszcie na realizowanie bardziej rozbudowanych projektów artystycznych. A do takich należy właśnie wykonanie cyklu trzech Pasji Jana Sebastiana Bacha. Do zmierzenia się z Pasją wg. św. Mateusza szykował się dosyć długo, potrzebując dużo czasu na odnalezienie osobistej i możliwie najwierniejszej ideałowi wizji interpretacyjnej.
W końcu odważył się zaprezentować ją w tym roku na Festiwalu w Ambronay i to z bardzo ciekawym rezultatem, niezależnie zresztą od paru pojawiających się przy tej okazji zastrzeżeń. Podstawowym problemem było dla mnie pojedyncze obsadzenie każdego z głosów, prawdopodobnie wynikające w równej mierze z założenia artystycznego, co ograniczeń finansowych. W wyniku tej decyzji partiom chóralnym zabrakło odpowiedniej gęstości brzmienia, mocy i blasku, choć trzeba też przyznać, że zyskały one lepiej wyczuwalny klimat intymności. Niestety pewne rozczarowanie wzbudzał też niezbyt wyrównany poziom obsady wykonawczej. Niewątpliwie jej najmocniejszym filarem był śpiewający partię Jezusa czeski baryton Tomáš Král, poruszający głębią interpretacji, sugestywną osobowością, bezbłędną intonacją i wzorową dykcją. Podobać się też mógł tenor Vincent Lièvre-Picard w roli Ewangelisty, choć w jego przypadku dykcja pozostawiała wiele do życzenia, a także ujmująca pięknie brzmiącym sopranem Lina López i dysponujący ciemnym, gęsto nasyconym basem Stefan Vock. Pozbawiona sztucznej emfazy i powierzchownych efektów wizja interpretacyjna Itaya Jedlina przemawiała do słuchacza szczerością i prostotą przekazu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |