GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTeatr mój widzę ogromny
Strona 7 z 8
Prasa zgodnie uznała premierę tego spektaklu, która odbyła się 14 kwietnia za wielki sukces i bardzo ważne wydarzenie artystyczne, określając ją mianem „wstrząsającej”12 i „trudnej”13, ale „przejmującej”14 i chwaląc wysoki poziom muzyczny i teatralny inscenizacji. „The Wall Street Journal” nazwał ją „triumfem na każdym polu”15, a recenzent „The New York Times” – Antonio Tommasini napisał, że oglądał DVD z francuską premierą inscenizacji z 2013 roku i znał opinie na jej temat, ale nic nie przygotowało go na tak dużą intensywność spektaklu, na jego psychologiczną wnikliwość i wspaniałą inwencję teatralną, jaka jest udziałem tej produkcji16.
Wiemy już, że nowy sezon transmisji z Met, rozpocznie się w klimacie podobnie mrocznym jak omawiana realizacja. Będzie to „Tristan i Izolda” Richarda Wagnera w inscenizacji Mariusza Trelińskiego, która w czerwcu 2016 premierę miała w Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Zanim jednak w Nowym Jorku partię Izoldy zaśpiewa dzisiejsza Elektra, czyli Nina Stemme, mamy okazję przenieść się w ten ekspresjonistycznie ujęty fatalistyczny świat antycznej Grecji – w artystyczny wymiar, w którym tytułowa bohaterka w ostatniej scenie śpiewa mniej więcej tak: „Kto na mnie spojrzy, umrzeć musi albo sczeznąć z rozkoszy”17. Cóż, na jedno wychodzi. Mateusz Wiśniewski |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |