opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




30 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

52 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Zakaz miłości” Wagnera w Opéra du Rhin w Strasburgu

Podziw wzbudza mistrzostwo reżyserki w prowadzeniu wszelkich, bardzo tutaj różnorodnych działań aktorskich. Żaden z solistów czy żaden z chórzystów nie jest pozostawiony samemu sobie i ma do wykonania dokładnie sprecyzowane zadania sceniczne. Niektóre z nich są ostro przerysowane i celowo wpisują się w rytm muzyki. Zdarzają się wszakże momenty zbyt mocno podkreślone w swoim realizmie, jak na przykład widok dziewczyny rozrzucającej wokół siebie wyciągnięte z automatu paczuszki prezerwatyw, jakby dla podkreślenia przesyconej namiętnościami i erotyzmem atmosfery. Poza tym koncept pokazania klasztornych nowicjuszek pod postacią kawiarnianych kelnerek powoduje, iż lektura wydarzeń często traci na czytelności. 

Zakaz milosci 5

Natomiast zabawnym pomysłem jest ukazanie karnawałowej defilady z aktu drugiego w formie pochodu protagonistów przypominających swoimi strojami bohaterów z innych oper Wagnera. Szkopuł tkwi jednak w tym, że nawet z dokonanymi skrótami partytura Zakazu miłości trwa blisko trzy godziny i umieszczenie wypełniającej ją akcji w jednym i tym samym kadrze scenograficznym stwarza wrażenie narastającej monotonii i wzmagającego się zamętu. Ten nieustanny ruch, wchodzące i znikające w innych drzwiach postaci, ta ciągła nadpobudliwość ruchowa zamiast podsycać ciekawość odbiorcy, raczej wywołuje jego zobojętnienie. Ponieważ przy tak nakreślonej koncepcji inscenizacyjnej trudno jest przy każdym epizodzie solowym wyprowadzać chórzystów za kulisy, a jednocześnie podejmować ryzyko „utopienia” solistów w masie figurantów, Clément eksponuje indywidualne występy wywołując „zastyganie akcji” chóru, co przy częstym powtarzaniu nuży swą systematycznością. Wreszcie zaznaczyć jeszcze trzeba, że tak duże stłoczenie wykonawców na małej przestrzeni doprowadza nieuchronnie do zbyt intensywnego natężenia decybeli, co przy wyjątkowo nasyconej grze rozbudowanej orkiestry składa się na trudną czasem do zniesienia masę dźwięku. Częściej się zatem na tym przedstawieniu uśmiechamy niż naprawdę szczerze śmiejemy, gdyż oczekiwana lekkość operetkowej komedii ustępuje miejsca dość ociężałej w gruncie rzeczy, choć miejscami niewątpliwie błyskotliwej, realizacji.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART