GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościInscenizacyjna egzekucja przy placu Bastylii
Strona 4 z 5
Zdziwienie połączone z rozbawieniem wywołują też takie sceny jak pląsające w króciutkich spódniczkach przed statkiem kosmicznym sylfy, rozgrywany znów przy filmowej oprawie - pokazującej tym razem zmierzające do celu plemniki - menuet błędnych ogników czy prawdziwy seans treningowy Hawkinga na symulatorze nieważkości.
W natłoku tych pozostających w jaskrawej sprzeczności z narracją muzyczną i często absurdalnych pomysłów zaledwie jeden poetycki obraz daje oszołomionej publiczności chwilę wytchnienia: w finale, kiedy dusza Małgorzaty podąża ku niebu, Dominique Mercy - Hawking zrzuca symbolicznie gorset swego kalectwa i unoszony przez innych tancerzy lewituje jakby w przestrzeni.
Ten wyjątkowy przebłysk reżyserskiego natchnienia nie ratuje jednak owej oczekiwanej z dużymi nadziejami produkcji, grzeszącej dodatkowo brakiem choćby zarysu działań scenicznych kompletnie pozostawionych samym sobie solistów i statycznie ustawionego w szeregach „na cebulkę” chóru. A przecież Alvis Hermanis dysponował w tym przypadku gwiazdorską obsadą światowego formatu i nie wykorzystanie jej ogromnego - także i aktorskiego - potencjału jest niewybaczalnym zaniedbaniem. Jonas Kaufmann w roli Fausta oczarowuje blaskiem po mistrzowsku niuansowanego głosu, bezbłędną intonacją oraz plastycznym i naznaczonym szlachetnością frazowaniem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |