GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Jenufa” Leoša Janáčka w Teatrze Wielkim w Poznaniu
Strona 2 z 4
Hermanis mówi otwarcie, że w operze szuka piękna i dlatego parę lat temu porzucił jako reżyser teatr dramatyczny. Piękno w operze narzuca sama muzyka, która jest jego synonimem. To pogląd przez wielu zapomniany bądż celowo wręcz odrzucany, ale mnie osobiście bardzo bliski. Kocham muzykę operową, bo jest piękna (z nielicznymi wyjątkami).
Hermanis bardziej nawet niż przez reżyserię wypowiada się przez scenografię, tworząc sugestywne obrazy wyrażające to, co zawarte jest w muzyce i tekście libretta.
Pierwszy i trzeci akt opery pokazują nam barwne morawskie kostiumy ludowe, przepięknie stylizowane, a w tle festiwal obrazów jednego z najsłynniejszych morawskich malarzy modernizmu, Alfonsa Muchy, w formie projekcji. Jest jeszcze trzecia płaszczyzna: balet poruszający się w układach przypominających Niżyńskiego z oryginalnej choreografii „Święta Wiosny” Strawińskiego. W ponurym akcie II jesteśmy w wiejskiej chacie Kościelnichy, gdzieś w latach 70-tych ubiegłego wieku (na stole stoi staroświecki już dzisiaj telewizor). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |