GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBytomska „Halka” w Opavie
Strona 2 z 2
Pięknie śpiewały i brzmiały chóry, przygotowane przez Krystynę Krzyżanowską-Łobodę. Jednak największą wartością prezentowanej w Opavie Halki był jej poziom muzyczny co znalazło odbicie w entuzjastycznych brawach jakimi obdarowano solistów po zakończeniu przedstawienia. Kreacja wokalno-aktorska Jolanty Wagner w partii tytułowej mieniła się całą paletą emocji ujmując przy tym swobodną emisją głosu i pięknym nasyconym jego brzmieniem.
Mocny sopran dramatyczny Jolanty Wagner pozwala jej na swobodne pokonywanie trudności tej wymagającej partii. Sylwester Kostecki kreślił postać nieszczęśliwego Jontka z prawdziwą pasją i wielką ekspresją, a że przy tym dobrze śpiewał mieliśmy więc przyjemność obcowania z kolejną kreacją wokalno-aktorską. Jednak największe brawa zebrał w Opavie Adam Woźniak za interesującą kreację Janusza, który miota się między niewygasłą jeszcze miłością do Halki, a poczuciem przyzwoitości wobec Zofii, z którą się żeni, i jej ojca Stolnika. Pięknie frazowanie i brzmiący baryton oraz świetna intonacja wystawiają mu jak najlepsze świadectwo. Cezary Biesiadecki był stylowym Stolnikiem, Aleksandra Stokłosa – pełną uroku Zofią, a Zbigniew Wunsch – Dziembą.
Przedstawienie prowadził z właściwą sobie klasą Tadeusz Serafin, który zadbał o właściwe tempa, dynamikę i przejrzystość partytury oraz proporcje brzmienia solistów i orkiestry. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |