GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„La Wally” Alfredo Catalaniego w Opéra de Monte Carlo
Strona 6 z 8
Pod batutą Beniniego w miarę upływu czasu orkiestra odgrywa coraz większą rolę, osiągając pełnię ekspresji w akcie drugim, bez wątpienia najbardziej ponurym i burzliwym. Natomiast najpiękniejszym fragmentem instrumentalnym jest preludium z aktu czwartego, sugestywnie oddające kryjącą się pod pozornym spokojem natury zamieć, a także narastającą trwogę samotnej bohaterki.
Także przez cały czas trwania ostatniego aktu orkiestra pozostaje głównym protagonistą rozgrywającej się tragedii, wytwarzając narastające napięcie aż do finałowej sceny śmierci Wally i jej ukochanego Hagenbacha, którzy spadają w przepaść porwani lawiną.
Ten niezręczny pod względem dramaturgicznym finał stanowi słaby punkt opery i odbiega od treści pierwowzoru Wilhelminy von Hillern, z którego zresztą uchował się jedynie wątek miłosny. Wally jest tutaj dumną i niemalże dziką dziewczyną, której…żadnemu chłopcu nie udało się jeszcze pocałować. Epizod z próbą dotarcia do gniazda orłów znika, a jeśli Wally ryzykuje opuszczenie się na linie w głąb przepaści, to dlatego, że pragnie uratować od śmierci drogiego jej sercu myśliwego Hagenbacha. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |