GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWschodnia baśń, czyli „Czarodziejski flet” w MET
Strona 3 z 3
Nathan Gunn był nienaganny wokalnie jako Papageno, a jednocześnie samym śpiewem potrafił wydobyć całą vis comica odtwarzanej postaci, a więc skłonność do przechwałek, weryfikowanych prawie natychmiast przez sytuacje ujawniające tkwiące w nim pokłady tchórzostwa, niezdolność poskromienia niepohamowanego gadulstwa, popadanie w skrajne nastroje. Stanowił niewątpliwie największą indywidualność tego wykonania. René Pape niewiele miał do zaproponowania w zakresie interpretacji partii i postaci Sarastra, reprezentanta sił światłości i arcykapłana świątyni Izydy, w rzeczywistości kryjącego w sobie inklinacje do stania się tyranem. Od dawna kusi mnie przepisanie tej historii w duchu odwrócenia ról, a więc rozumienia Królowej Nocy i jej otoczenia jako faktycznie obalonych dawnych, prawowitych władców tej krainy, reprezentujących odwieczne siły natury, a ustanowienie totalitarnego porządku Sarastra z jego umiłowaniem geometrii jako przejawu uzurpacji i zręcznego przerzucenia winy na pokonanych przeciwników. Ich potomkini oraz zabłąkany przybysz wskutek przemyślnego prania mózgu, czego przejawem są próby, którym zostają poddani, stają się w końcu nowymi, posłusznymi wyznawcami tej utopii. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |