GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZwrot ku Eurydyce
Strona 1 z 3
Powierzenie roli tytułowego Orfeusza trzem śpiewakom sprawia, że nie jesteśmy w stanie zapamiętać żadnego z nich, a uwaga skupia się na Eurydyce. Wybór Barbary Zamek okazał się bardzo szczęśliwy, bo ta utalentowana śpiewaczka ma również doskonałe warunki scenicznie, co z kolei zachęciło kostiumolożkę Marlenę Skoneczko do zaprojektowania dla niej dwóch fantazyjnych i bardzo kobiecych sukien, w pierwszym akcie czerwonej, w drugim – czarno-granatowej.
Z pozostałych postaci interesujący kostium ma jeszcze kobiecy Apollo, którym stała się nie bez powodzenia Anna Radziejewska. Orfeuszów ubrano tak, jakby byli gołymi manekinami w zakładzie krawieckim i mieli na sobie same usztywnienia bez rękawów – a dotyczy to również szóstki wokalistów z proMODERN oraz akordeonisty Macieja Frąckiewicza, którzy razem stanowili Alter ego Orfeusza. Przyznać trzeba, że opera Orphée stawiała przed śpiewakami ogrom trudności wokalnych powiększonych jeszcze o podawanie tekstu w języku francuskim oraz liczne ozdobniki i koloratury, co miało zapewne zwrócić uwagę, że pomysł dzieła został zaczerpnięty z baroku. Libretto opery napisali zgodnie polski kompozytor Dariusz Przybylski i łotewska reżyserka Margo Zalite, jednak teksty nie są wyłącznie przeróbką, ani podróbką librett utworów barokowych, ale stanowią patchwork typowy dla sztuki postmodernistycznej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |