GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNieuchwytne zdarzenie
Strona 7 z 8
Spotykamy się z powodu wystawy Pana zdjęć ze spektakli wagnerowskich. Jakim partnerem w pracy jest Wagner? Na pewno jest wyjątkowym kompozytorem, którego ocenia się jednostronnie i mało obiektywnie. Dzieła są długie, trudne, mówi się, że trzeba być szczególnym melomanem, aby zająć się jego muzyką, co według mnie jest wielką przesadą. Pierwszy raz widziałem dzieło Wagnera w 1988 w Warszawie w reżyserii Augusta Everdinga pod kierownictwem muzycznym Roberta Satanowskiego.
Wspaniałą dekorację przygotował Schneider-Siemssen a kostiumy Andrzej Kreutz-Majewski. Było to pierwsze wystawienie Pierścienia Nibelunga w powojennej Polsce. Tak mocno przeżyłem tę realizację, że potem przez kilka sezonów nic mi się nie podobało. Od tego momentu zacząłem się bardziej interesować jego twórczością. Parę lat później Pierścień Nibelunga został powtórzony we wrocławskiej Hali Stulecia przez Ewę Michnik. Od 1988 roku sfotografowałem wszystkie spektakle wagnerowskie jakie były wystawiane w Polsce. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |