GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpera w Filharmonii Narodowej
Strona 2 z 3
W prologu, który wykorzystuje popularną technikę „teatru w teatrze” obserwujemy przygotowania do wystawienia (jak się nagle okazuje jednoczesnego) commedia dell’arte i opery seria. Kluczową osobą jest tutaj Kompozytor (rola powierzona głosowi kobiecemu), przepełniony szczytnymi ideami twórczości artystycznej. Przeżywa głębokie rozterki w zderzeniu z ignorancją i banałem otaczającego świata teatru operowego.
Następująca po prologu właściwa opera jest zmodyfikowaną wersją mitu o Ariadnie, gdzie obok głównej bohaterki ważną rolę odgrywa postać Zerbinetty, reprezentująca świat rzeczywisty, której koloratury są przeciwwagą dla urzekających, lirycznych partii Ariadny. To Zerbinetcie kompozytor powierza brawurową, niezwykle trudną arię, stanowiącą kulminacyjny punkt dzieła. Muzyka najwyższej próby, genialna instrumentacja, charakterystyczny sposób prowadzenia narracji melodycznej i bogata harmonia zachwycają nie tylko miłośników twórczości Richarda Straussa. Śpiewakom dzieło Straussa daje wyśmienite pole do ukazania pełni swoich możliwości. Do koncertu w Filharmonii Narodowej zaangażowano międzynarodową plejadę znakomitych solistów.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |