GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWesele Figara, czyli szalony dzień
Strona 3 z 3
Peter Mattei jako Hrabia Almaviva nie wyszedł, niestety, poza pewną szablonowość tak śpiewu, jak i gry scenicznej. Rola Cherubina to typowa rola spodenkowa, zwana też en travesti, a więc młodzieńca granego przez kobietę. Aliści, w przypadku przedstawienia teatralnego, dla scenicznego uwiarygodnienia postaci, można by obsadzić ją w dzisiejszej dobie przez kontratenora (istnieją już tym względzie precedensy w osobach Dariusza Paradowskiego oraz Piotra Łykowskiego, występujących w łódzkim Teatrze Wielkim oraz w Warszawskiej Operze Kameralnej). Niemniej Isabel Leonard świetnie poradziła sobie zarówno z zadaniami wokalnymi, co aktorskimi, tworząc żywą postać, uwodzącą również walorami głosowymi w obydwu ariach: nr 6 „Non so più cosa son, cosa faccio” z pierwszego aktu oraz nr 12 „Voi che sapete”.
Z kolei Ying Fang w bezpretensjonalny sposób wykonała urzekającą canzonettę Barbariny na początku czwartego aktu, przydając zarazem tej postaci wyrazistszych rysów, tak że bardziej niż zazwyczaj zaznaczyła ona swą obecność.
James Levine, sprawujący kierownictwo muzyczne nowej inscenizacji, tym razem nie nadał jej własnego, indywidualnego piętna. Gra orkiestry pozostawała poniekąd przeźroczystą, nie skupiając na sobie uwagi, a co za tym idzie nie przesłaniając solistów i ograniczając się do dostarczenia im solidnego akompaniamentu, co być może stanowiło świadome zamierzenie doświadczonego kapelmistrza? Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |