GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rigoletto” w Bydgoszczy
Strona 1 z 3
Bydgoski spektakl Rigoletta to muzyczny sukces i sceniczna porażka. Znakomicie grająca orkiestra – precyzyjna i elastyczna w świetnej akustyce Opery Nova dawała radość uszom. Maciej Figas prowadził dzieło con brio, pozwalając jednak w lirycznych fragmentach na szerszy oddech. Tylko duet zemsty „Si, vendetta, tremenda vendetta” wydał mi się nieco zbyt szybki – to wprawdzie stretta, ale spokojniejsze tempo nadaje mu większą wagę.
W partii tytułowej Leszek Skrla stworzył porywającą kreację. Jego głos ma wszystkie walory barytona verdiowskiego: piękną, gęstą barwę, siłę i rozległą skalę. Wzruszająca była Krystyna Nowak jako Gilda. To debiut młodziutkiej śpiewaczki w pierwszoplanowej roli. Odważna decyzja dyrektora Figasa i pełny sukces. Głos krystalicznej czystości, w typie lirico leggiero, ale z wyrażnie zaznaczającym się potencjałem na większy wolumen w miarę dojrzewania. Piękne, naturalne frazowanie i precyzyjne koloratury. Brawo! Pavlo Tolstoy był dobrym Księciem. Nieco ostrożnie śpiewał w I akcie, ale podołał wysokiej tessiturze duetu z Gildą. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |