GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPan kierownik tańczy
Strona 1 z 4
Mamy do czynienia z renesansem tematu Eugeniusz Oniegin. To nic, że jest opera Piotra Czajkowskiego pod tym samym tytułem, co poemat Puszkina, i należy do światowego repertuaru – wspomnijmy niedawną premierę w Metropolitan w Nowym Jorku z Mariuszem Kwietniem, Piotrem Beczałą i Anną Netrebko i wcześniejsze głośne inscenizacje Michała Znanieckiego oraz Krzysztofa Warlikowskiego. Teraz, być może pod wpływem zwiększonego zainteresowania (a może strachu przed Rosją) na polskich scenach pojawiają się kolejne wersje penetrujące puszkinowskie arcydzieło. Niedawno pisałam o adaptacji scenicznej Ireny Jun w Teatrze Studio, a teraz mamy adaptację baletową z Łodzi.
Czy Eugeniusz Oniegin najlepiej oddaje obraz Rosji, czy sugestywnie odmalowuje zakamarki rosyjskiej duszy? Chyba nie, to przecież dosyć banalny w swej treści romans. Może jedynie w nieporozumieniu między Onieginem i Leńskim, które doprowadziło do zupełnie niepotrzebnej tragedii, dało by się dostrzec jakieś analogie np. do stosunków między Rosją i jej sąsiadami. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |