GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKubas-canto, bel-canto
Strona 1 z 6
Jestem pod wrażeniem sztuki wokalnej Aleksandry Kubas, która w Operze Wrocławskiej zaśpiewała tytułową partię w Łucji z Lammermooru. Żałuję trochę, że nie słyszałam, jak rolę Łucji wykonują pozostałe sopranistki przygotowane do występu w operze Gaetano Donizettiego.
Z pewnością są znakomite, może równie dobre. Jedno jest pewne, że Joanna Moskowicz, wykształcona wokalnie u świetnej łódzkiej śpiewaczki Delfiny Ambroziak, czy też Marta Brzezińska reprezentująca katowicką uczelnię muzyczną, gdzie studiowała pod kierunkiem Henryki Januszewskiej i Ewy Biegas, nie są Aleksandrą Kubas. Każdy śpiewak jest odrębną osobowością, a jego głos dobrze wyćwiczony i przygotowany technicznie do realizacji pozycji z gatunku bel-canta, ma indywidualną, niepowtarzalną barwę, dynamikę i elastyczność. I właśnie te wszystkie elementy stapiające się w zjawisko młodej solistki wywołują zachwyt. Po pierwsze ciepła, lejąca się barwa głosu, miękka i czarująca w średnicy i niskich tonach, oraz pięknie rozwijająca się na najwyższych dźwiękach, gdzie błyszczy blaskiem kryształu i nigdy nie rani ucha zbytnią płaskością lub siłowaniem się. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |