GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRozśpiewana Pijana Sypialnia
Strona 1 z 3
Trzeba przyznać, że twórcom teatru „Pijana Sypialnia”, który ma swą siedzibę w dawnej fabryce przy ul. Hożej 51 w Warszawie, nie brak pomysłowości. Począwszy od samej nazwy sceny wciąż dają tego dowody, czego przykładem jest też spektakl wykorzystujący pieśni Stanisława Moniuszki i Fryderyka Chopina. Przedstawień stawiających na potencjał artystyczny zawarty w „Śpiewnikach domowych” uzbierało się już kilka. Do najbardziej znanych należy cieszący się swego czasu dużym powodzeniem „Śpiewnik domowy” według scenariusza i w reżyserii niezapomnianej Marii Fołtyn w warszawskim Teatrze Wielkim. Atrakcją tamtego przedstawienia było jazzujące opracowanie muzyki przez Andrzeja Żylisa.
Komedia muzyczna pod tytułem „Wyjowisko” w reżyserii Stanisława Dembskiego, z kierownictwem muzycznym i przygotowaniem wokalnym Daniela Zielińskiego, z choreografią Izabeli Massalskiej oraz Beaty Urbańskkiej, traktuje materiał muzyczny nieco inaczej. Po pierwsze fabuła utworu to lekka, staroświecka historyjka oparta na tekstach XIX-wiecznych autorów, m.in. Jędrzeja Kitowicza i Adama Mickiewicza, która jest autonomicznym spektaklem komediowym, zaś muzyka stanowi tylko przerywnik, uzupełnienie i kontrapunkt do toczącej się na scenie akcji. To nie jest przedstawienie tworzone na użytek pieśni, natomiast pieśni oddają nastrój, emocje czy fantazje rodzące się w głowach bohaterów spektaklu, biesiadników, zakochanych, komediantów itd. Po drugie opracowanie muzyczne poszczególnych pieśni, zarówno Stanisława Moniuszki, jak i Fryderyka Chopina, to stylowe aranżacje aktorsko-wokalno-instrumentalne dostosowane do epoki i składu wykonawców. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |