GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Actéon” Charpentiera w Opéra de Dijon
Strona 3 z 3
Na podłodze widać splątaną sieć ruchomych pnączy, które rozstępują się, aby zrobić przejście dla zbliżającej się boginii, a wymalowane na innych tiulach pnie tworzą iluzję gęstego i falującego boru. W tworzeniu odpowiedniej atmosfery istotną rolę odgrywają także kostiumy, dla myśliwych ciemne i przypominające zwierzęcą skórę, zaś dla dołączających do nich nimf - lekkie, jasne i przezroczyste. Z kolei stale obecny na scenie chór ucieleśnia sforę psów, które w pewnym momencie zabijają Akteona.
Odpowiedzialna za realizację muzyczną całego przedsięwzięcia Emmanuelle Haïm zaprosiła do współpracy młodych solistów, spośród których wielu pozostaje pod jej artystyczną opieką już od dłuższego czasu. Najkorzystniej prezentuje się angielski tenor Samuel Boden w głównej partii Akteona, artysta wyróżniany na wielu prestiżowych konkursach i mający w dorobku występy w różnych teatrach operowych i na międzynarodowych festiwalach. U jego boku podziwiamy również angielską sopranistkę Lucy Page, która objawia swój nieprzeciętny talent w roli Diany. Prawdziwą przyjemność sprawia też słuchanie takich wokalistów jak sopranistki Elodie Kimmel (Aretuza i Syrinx), Cécile Dalmon (Dafne) i Eugènie Lefebvre (Hyale), mezzosopranistka Anna Wall (Junon), baryton Christophe Sam (Argus) czy wcielający się w Pasterzy kontratenorzy Jean-Christophe Clair i Christophe Baska. Najsłabszym ogniwem całego zespołu wokalistów jest kreujący rolę Pana Jean-Michel Ankaouna, rozczarowujący dziwną manierą śpiewu, brzydkim brzmieniem nieustabilizowanego głosu i nieznajomością stylu. Stojąca na czele swego wyśmienitego zespołu Le Concert d’Astrée Emmanuelle Haïm przykuwa uwagę - szczególnie w interpretacji opery Charpentiera - umiejętnym podkreślaniem wyrafinowania, subtelności i bogactwa języka muzycznego, pokazywaniem inwencji w zakresie orkiestracji i siły dramaturgicznej tej partytury. I właśnie przede wszystkim mistrzostwo Haïm w odkrywaniu przed słuchaczami niezwykłych walorów muzyki Akteona przyczynia się do sukcesu całego przedstawienia. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |