GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Don Carlo” w Warszawie
Strona 4 z 4
Trochę życia wniosła też do opery dynamicznie zaśpiewana aria Księżnej Eboli w realizacji Agnieszki Zwierko. To śpiewaczka z typowo Verdiowskim, mocnym, głębokim głosem mezzosopranowym, imponującym w górze i w dole. Można odnotować z uznaniem korzystnie sprawdzającą się na wielkiej scenie Aleksandrę Orłowską-Jabłońską w roli pazia Tebaldo. Gorzej, bo chwiejnie i niepewnie zaprezentował się tenor Krzysztof Szmyt w roli Hrabiego Lermy.
Są to wrażenia po wysłuchaniu i obejrzeniu próby generalnej przedstawienia przed oficjalną premierą, w trakcie której soliści mogli w celu oszczędzania sił niektóre fragmenty śpiewać piano lub oktawę niżej. Odbiór takiego „niepełnego” dzieła uwydatniał jednak niedostatki reżyserii.
Opera Don Carlo jest elementem obchodów 200. lecia urodzin Giuseppe Verdiego na warszawskiej scenie. Zaplanowano tylko pięć przedstawień w pojedynczej obsadzie, więc od lutego będziemy czekać na kolejną premierę dzieła tego kompozytora. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |