opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Manru 669-136.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

60 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Rozmowa z Tadeuszem Serafinem, Dyrektorem Opery Śląskiej w Bytomiu

Panie Dyrektorze, proszę o parę słów o nowej propozycji Opery Śląskiej, I Europejskiej Akademii Sztuki Wokalnej, co skłoniło Pana do podjęcia realizacji nowego wyzwania?

Opera Śląska od dawna, czyli od momentu jej powstania w roku 1945, zwana jest „kuźnią młodych talentów wokalnych”. Tak to się zaczęło - począwszy od Adama Didura, poprzez całą szkołę lwowską, i trwa do dziś. Opera opiekuje się młodzieżą, wiem, że młodzi śpiewacy wychodząc z Opery Śląskiej „w świat” dobrze funkcjonują na rynku ogólnopolskim, ale również na międzynarodowym. Myślę, że ta tradycja jest bardzo ważna przy podjęciu tego typu decyzji. Posiadamy bogate doświadczenia w dziedzinie edukacji i kształceniu młodzieży, przykładem jest Konkurs Wokalistyki Operowej im. Adama Didura. Sądzę, że brakowało chociażby takiej formy działalności w Operze Śląskiej.

Czy Akademia - tak jak Konkurs im. Adama Didura - będzie realizowana cyklicznie i jak często?

Sama nazwa: I Europejska Akademia Sztuki Wokalnej - świadczy o tym, że chcemy to przedsięwzięcie kontynuować. Zobaczymy jak powiedzie się realizacja I edycji, jeżeli cykl 2-, 3-letni będzie logiczny, to będę optować za takim rozwiązaniem.

Serafin Tadeusz 543-348

Akademię będzie Pan realizował z Wiesławem Ochmanem, wszystkie Panów poprzednie wspólne realizacje artystyczne zawsze kończyły się sukcesem, czy Akademia będzie kolejnym sukcesem?

Sama Pani już na to pytanie odpowiedziała, myślę, że tak.

Teatry operowe raczej koncentrują się w swoich działaniach edukacyjnych na odpowiednim doborze przedstawień i upowszechnianiu sztuki operowej, a Pan zaskakuje pewnym novum, Akademia z założenia przeznaczona jest dla grona wybranych.

Idea I Europejskiej Akademii Sztuki Wokalnej to master course o zasięgu międzynarodowym   i chcemy również, aby była to dobra promocja kultury polskiej, kultury śląskiej i Opery Śląskiej o szerokim znaczeniu nie tylko europejskim, ale także światowym, nie mówiąc o korzyściach dla naszej rodzimej wokalistyki.

Czy udział w zajęciach Akademii oraz pomyślne jej ukończenie, może być drogą dla młodych śpiewaków w możliwości postawienia pierwszych kroków na deskach profesjonalnej sceny operowej?

Chcielibyśmy, żeby tak było i sądzę, że po tym pierwszym eksperymencie będzie wiadomo jak podejdą do Akademii uczestnicy, a przyszłość pokaże jak potoczy się ich kariera. Do grona pedagogów Akademii zaprosiliśmy największe autorytety wokalne, aby młodzi śpiewacy mogli korzystać ze wspaniałego doświadczenia wielkich artystów i pewniej stawiać te pierwsze kroki.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART