GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKrakowski debiut młodego tenora
Strona 3 z 3
Postać Pinkertona, choć muzycznie dobrze nakreślona, nie jest postacią typową dla pucciniowskich amantów. Początkowo lekkomyślny, pewny siebie, nie traktuje swego małżeństwa poważnie. Daje się jednak porwać żarliwości uczuć młodej gejszy i w finałowym duecie z I aktu Viene la sera (Nadchodzi wieczór) jest pełen uczucia i namiętności. Tak właśnie interpretuje tę rolę Andrzej Lampert.
Śpiewa głosem może jeszcze trochę ciemnym, o lekko barytonowym zabarwieniu, zbyt mało nośnym, ale pewnym, o pięknej indywidualnej barwie. Dramatycznie, nie bez pewnego wzruszenia, żalu i romantycznych wspomnień, artysta wykonuje swe arioso Addio, fiorito asil (Żegnaj ukwiecone schronienie). Słuchając Andrzeja Lamperta ma się wrażenie, iż cała partia Pinkertona jest przez niego dobrze przemyślana. Jego Pinkerton, choć lekkoduch i egoista, pozostaje postacią raczej sympatyczną. W pozostałych rolach młodemu tenorowi towarzyszyli przekonujący wokalnie i aktorsko Magdalena Barylak (Butterfly), Monika Korybalska (Suzuki) i Mariusz Godlewski (Konsul). Całością spektaklu dyrygował Tomasz Tokarczyk. Rozwój artystyczny i dalszą działalność Andrzeja Lamperta warto śledzić. Jacek Chodorowski
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |