GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJubileusz Waldemara Zawodzińskiego
Strona 2 z 4
Oczywiście praca w teatrze muzycznym nie pochłania go bez reszty, nadal też spotkać go można na scenie dramatycznej. W Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi debiutuje w 1987 roku wystawiając Bramy Raju J. Andrzejewskiego, w 1992 roku, z rekomendacji ustępującego Bogdana Hussakowskiego, zostanie powołany na stawisko dyrektora artystycznego tego Teatru, pełni tę funkcję do dziś.
Sprawowana funkcja nie przeszkadza mu w pracy na rzecz tak dramatu jak i teatru muzycznego. „Myślę, że jednak mówić mogę o czymś w rodzaju „słuchania okiem”, o specyficznej wrażliwości na muzykę. Praca w dramacie przyniosła mi ważne doświadczenia, które mogę konfrontować z operą” – powiedział w jednym z wywiadów. Istotą przedstawień Zawodzińskiego jest zwartość dramaturgiczna, logika i konsekwencja w tworzeniu obrazu oraz dobre osadzenie w muzyce. Jego inscenizacje urzekają też malarską scenografią i adekwatną symboliką. Zawodziński nie zrywa całkowicie z dobrze pojętą tradycją, tyle tylko, że wkłada ją w ramy nowoczesnego teatru.
Wiele stworzonych przez niego przedstawień zyskuje nie tylko entuzjastyczne oceny recenzentów, ale i prestiżowe nagrody. Tak jest w przypadku musicalu Człowiek z la Manchy wystawionego w 1998 roku w Teatrze Muzycznym w Łodzi, opery Don Carlos Verdiego zrealizowanej na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu w 2011 roku. Bywalcy Opery Wrocławskiej od wielu lat delektują się jego wysmakowanymi inscenizacjami Falstaffa zrealizowanego w sali gimnastycznej (po remoncie Opery Wrocławskiej przeniesiono go na scenę), świetną Cyganerią, która utrzymuje się repertuarze Opery Wrocławskiej od 1996 roku. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |